25 Ağustos 2010

Serin bir lezzet:Blueberry(yanban mersini) kompostosu

Ramazan sebebiyle gelen güzel bir telefonla eşimin dayısına iftar için davet edildik.16 saat boyunca asit üreten midem ve gözümde büyüyen km sebebiyle gidene kadar içimde yaşadığım gelgitler yol boyunca bana eşlik eden karayolu çizgileriyle  el ele tutuşup; Kavacık mevkii Çavuşbaşında beni bekleyen tepede son buldu. Köprüyü geçtikten yaklaşık 5-6 km sonra hava birden kendini göstermeye başlayınca klimayı kapatıp etrafı saran yeşilliklerle ciğerlerimi özgürlüğe bıraktım. İş çıkışı sebebiyle makinem yanımda olmadığından konumu belirtemiyorum ama bayram yazısı gelecek. Uzun zamandır bu kadar kalabalık bir masada yemek yemediğimi, şehir yaşantısının insanı zaman zaman soyutladığının farkına vardım... Ömerli barajını ve batmak üzere olan güneşi karşıma aldım ve trafik sesinden uzak olmanın huzuruyla okunacak ezanı heyecanla bekledim. Bugün yazacağım tarif herkesin daha önceden mutlaka yaptığı, benim ise asitli içeceklerin yerine vazgeçilmez olarak gördüğüm dalından yeni koparılmış yaban mersini eşliğinde hoşaf olacak. Özellikle açılan oruç ile alınan yemeklerin arasında kan şekerini düzenliyor olması bende güzel bir rahatlık sağlıyor.





Göz tansiyonunun glokom riskini artırıcı önemli bir etken olduğunu göz önüne alırsak çalışmanın sonuçları dikkat çekici. Göz sağlığımızın korunması amacıyla arada bir yaban mersini kürü uygulamak yararlı olabilir.  Ayrıca antioksidanların günümüzde deneysel olarak ortaya konulan yararları gözönüne alındığında, günümüzün popüler ‘kırmızı antioksidan meyve’ çeşitleri arasında en önemlilerinden biri olması nedeniyle kalp ve damar sağlığının korunmasından tutun bağışıklık sistemine kadar bir fonksiyonların desteklenmesinde yararlı olabilir.(Kaynak:Prof.Dr. Erdem Yeşilada)

Malzemeler:
  • 1 kg yaban mersini
  • 4 su bardağı şeker
  • İçme suyu
Yapılışı:
-Yaban mersilerini iyice yıkayıp,süzgecin altına ayrıca bir kap koyup süzdürün.1 kg için geniş bir çelik tencere içine şekeri ve yaklaşık 1,5lt suyu yaklaşık diyorum çünkü tane bol olduğu için su kısmını size bırakıyorum ekleyerek hafif tıkırdamaya başlayıncaya kadar ısıtın.


-Tıkırtı gelmeye başladığında yaban mersinlerini atıp hafif karıştırdıktan sonra 5-6 dakika kaynatıp,kapağını kapatın.

-Yaban mersinleri demlenmeye başlayacak ve şahane bir renkle kendini gösterecektir.

-Bence bir gün öncesinden yapıp buzdolabında iyice soğutup iftar için gelen misafirlerinize geniş bir çanak içinde buzla servis yapabilirsiniz.

* Çekirdeklerini görüntü ve lezzet açısından bence ayıklamayın,çünkü onu ayıklamak için her ağzınıza attığınızda hoşafın o hafif şekerli tadını bir kenara bırakıcak,ağzınıza hoş bir mayhoşuk bırakacaktır.



Ağzınızın tadı eksik olmasın.
Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder